Dersin Adı | Mesleki İngilizce |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY 207 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, paramedik mesleğinde kullanılan özgün mesleksel basit İngilizce terimlerin yazılışını, okunuşunu ve anlamlarını öğrenip, gerekli durumlarda kayıt edebilmesini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Medikal İngilizceye giriş,\\nTanısal terimler,\\nSolunum Sistemi terimleri,\\nHareket Sistemi terimleri ,\\nKardiyovasküler sistem terimleri , \\nGastro-İntestinal sistem terimleri,\\nKonuşma Pratikleri ve Diyaloglar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Derse Giriş | S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 13-54 |
2 | İngilizce Medikal Terimler ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 1-168/ S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 59-66 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Tanısal Terminoloji ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 76-86 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 67-85 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | Tanısal Terminoloji ve Diyalog 2 | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 76-86 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 67-85 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | Hareket Sistemi Terminolojisi ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 1-42 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 97-107 Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
6 | Hareket Sistemi Terminolojisi ve Diyalog 2 | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 1-42 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 97-107 Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
7 | Tekrar ve Konuşma Pratikleri, Diyaloglar | Öğretim elemanının göstereceği kaynaklar |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 52-56 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 115-123 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi ve Diyalog 2 | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 52-56 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 115-123 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Solunum Sistemi Terminolojisi ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 68-70 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 109-114 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Solunum Sistemi Terminolojisi ve Diyalog 2 | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 68-70 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 109-114 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Gastro-İntestinal Sistem Terminolojisi ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 48-50 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 133-143 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Genel Tekrar, Değerlendirme ve Konuşma Pratikleri, Diyaloglar | Öğretim elemanının göstereceği kaynaklar |
15 | FİNAL SINAVI | FİNAL SINAVI |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005 Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, ISBN 9789750611964, 2012 Sebahat Ekinci, Gül Hatipoğlu, Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, ISBN:9789758322176, 2012 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 98 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır | X | ||||
13 | Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest